1.3 Doelstellingen
Op basis van de wetenschappelijke missie en de strategische keuzes werden de volgende doelstellingen voor deze thesis geformuleerd:
- Een epistemologisch kader ontwikkelen om de (inhoudelijke) vragen over het onderwerp 'individuele verschillen in besluitvorming' methodisch te kunnen beantwoorden
- Een inhoudelijk verklaringsmodel ontwikkelen om seksuele selectie te verbinden met individuele verschillen in besluitvorming
- Het hier ontwikkelde evolutie-psychologische verklaringsmodel voor verschillen in individuele besluitvorming wetenschappelijk te omschrijven in empirisch-toetsbare hypothesen
- Een aantal casus beschrijven waarin de toepassing van de nieuwe inzichten wordt geïllustreerd aan de hand van marketing-research
- Toepassing illustreren in de vorm van de TIMES-profielen (Taxonomic Individual Motivation of Individual social Strategies)
- Een kritische beschouwing van veelgebruikte verklaringsmodellen van individuele verschillen in besluitvorming, zoals The Big Five
- Het onderzoek en de bevindingen daarvan in een overkoepelend wetenschappelijk kader plaatsen om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van maatschappij & wetenschap.
Meer weten? Zie Aanleiding, legitimatie etc.