1.07.2.2 B-profiel

Hoe werkt sociale meerwaarde voor deze groep? Het basiscriterium voor de sociale meerwaarde voor deze mensen is improvisatie, flexibiliteit, samenwerking, affectie, zorg en gastvrijheid. De sociale structuur (interactie) noemen wij een ‘spinnenweb-structuur’ waarbij het accent ligt op verbanden tussen vrienden en familie. Deze
structuur geeft inzicht in de vorm van communicatie en interactie die noodzakelijk is om deze mensen zich betrokken te laten voelen bij een product of dienst.
 

figuur

Bij dit profiel gaat het, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de as-wiel structuur van het A-profiel, minder om de autoriteit binnen de sociale structuur maar om de dwarsverbindingen. Belangrijk criterium voor sociale meerwaarde van producten of diensten in deze groep is het ervaren gevoel van gezamenlijkheid en het doen van gezamenlijke activiteiten. Elementen hierbij zijn evenementen en faciliteiten voor kinderen, familie en vrienden. Wat van belang hierbij is het gevoel van ongedwongenheid, huiselijkheid, gezelligheid, gastvrijheid, speelsheid en een opzet om met elkaar af te spreken. Horeca die gericht zijn op kinderen en huisdieren hebben een streepje voor. Wat betreft de inrichting speelt veiligheid een belangrijke rol. In de opzet en lay-out zijn diensten en producten voor deze groep bij voorkeur ook kleinschaliger dan voor de mensen met een A-profiel. 

Meer weten? Zie Profielen