1.07.2.3 C-profiel

Hoe werkt sociale meerwaarde voor deze groep? Het basiscriterium voor de sociale meerwaarde voor deze mensen is vrijheid, onafhankelijkheid, compassie, toegankelijkheid, creativiteit en openheid. De sociale structuur (interactie) noemen wij een ‘blad-structuur’ waarbij er geen duidelijke sociale verhoudingen bestaan. Deze structuur geeft inzicht in de vorm van communicatie en interactie die noodzakelijk is om deze mensen zich betrokken te laten voelen bij een product of dienst.

figuur

Bij dit profiel gaat het om sociale omgeving die als het ware organisch groeit en niet van tevoren is gepland. Reden ook waarom deze groep lastig te sturen is in planmatig ingerichte sociale omgeving. Belangrijk criterium voor sociale meerwaarde in deze groep is het ontdekken van de authenticiteit. Voor deze mensen spelen nominaties en prijzen geen rol. Zij zoeken bij voorkeur nieuwe, originele dingen waar nog weinig over bekend is. Kleinschaligheid is belangrijk. Strak planmatig opgezette activiteiten zijn niet erg geliefd bij deze groep. Ze zijn vaak wars van trends en mode en zoeken het vaak in een eigen stijl en nieuwe benadering. 

Meer weten? Zie Profielen